Drodzy Rodzice dzieci z grupy IV ,,Marynarze’’
W listopadzie obchodziliśmy
Dzień Niepodległości, utrwalaliśmy symbole narodowe: hymn, flaga, godło. Zajmowaliśmy
się przeszłością – poznawaliśmy zdjęcia, wykonane w przeszłości. Uczyliśmy się
nazywać członków naszej bliskiej i dalszej rodziny z wykorzystaniem pojęć:
mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek, ciocia, wujek, kuzyn.
Dowiedzieliśmy się, co oznaczają
pojęcia: orkiestra, dyrygent, filharmonia, batuta. Wykonywaliśmy w małych
zespołach instrumenty muzyczne. Dowiedzieliśmy się, że muzykę można zapisać –
służy do tego pięciolinia, klucz wiolinowy i nuty. Bawiliśmy się, powtarzając
podane rytmy. Graliśmy na różnych instrumentach. Dowiedzieliśmy się, co
oznaczają pojęcia: sztuka, artysta, eksponat, reprodukcja, paleta. Nauczyliśmy
się odróżniać artystę malarza od malarza pokojowego. Rozmawialiśmy o cieple.
Dowiedzieliśmy się, na czym polega praca krawcowej i skąd się bierze wełna.
Nauczyliśmy się zwracać uwagę na dobór ubrania do pory roku i warunków
atmosferycznych. Poznaliśmy różne źródła energii. Bardzo przyjemnymi dniami był
Dzień Pluszowego Misia oraz Andrzejki, które obchodziliśmy w formie
zabawy. Poznaliśmy litery e, E, t, T, d,
D, i, I. Uczyliśmy się wysłuchiwać poznane głoski na początku, w środku i na
końcu podawanych wyrazów. Próbowaliśmy czytać wyrazy złożone z poznanych liter.
Poznaliśmy liczbę
2 i 3. Uczyliśmy się określać, który element jest pierwszy, który drugi, który
trzeci z kolei, ile jest elementów, dokładaliśmy i zabieraliśmy elementy ze
zbioru tak, aby zostały trzy elementy. Uczyliśmy się pisać cyfrę 3. Coraz
lepiej potrafimy przeliczać i unikamy przy tym typowych błędów. Orientujemy się
w przestrzeni własnego ciała oraz sali przedszkolnej, posługujemy się
określeniami: nad, pod, dół, góra, lewo,
prawo, przód, tył. Ćwiczyliśmy spostrzegawczość i logiczne myślenie podczas
wyszukiwania różnic między obrazkami, szukania drogi w labiryncie oraz dopasowywania
elementów w pary.
Po trzech
wspólnie spędzonych miesiącach zabawa w grupach daje nam prawdziwą satysfakcję,
dlatego coraz częściej pracujemy właśnie w ten sposób. Dzieci razem wymyślają
rozwiązania problemów oraz wykonują prace projektowe.
Krystyna Marczak
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz