niedziela, 11 marca 2018


Drodzy Rodzice dzieci z grupy IV ,,Marynarze’’

Za nami luty – Jak zwykle wiele się działo. Rozwijaliśmy umiejętności komunikacyjne podczas opisywania sytuacji przedstawionej na obrazku, a także wykonywania ćwiczeń słownikowych, wypowiadania własnego zdania i uzasadniania go; zachęcania do uważnego słuchania innych dzieci i dorosłych. Rozwiązywaliśmy również zagadki słowne, obrazkowe i dotykowe. Uczestniczyliśmy w zabawach parateatralnych, w których dzieci wcielały się w różne role.

W obszarze edukacji matematycznej poznaliśmy cyfrę 7, dodawaliśmy i odejmowaliśmy w tym zakresie. Ćwiczyliśmy również przeliczanie; porównywanie (tu jest więcej, tu jest mniej, tu jest najwięcej); porównywanie długości na przykładzie sznureczków; mierzenie za pomocą dłoni i stóp, ważenie przedmiotów za pomocą wspólnie wykonanej wagi, klasyfikowanie elementów (te przedmioty do siebie pasują, są podobne, a te nie). Nie zabrakło również zabaw logicznych i rozwijających myślenie przyczynowo-skutkowe i twórcze, takich jak: odkrywanie według kodu, tworzenie nowych wyrazów z sylab i wymyślanie ich znaczenia; eksperymenty myślowe (jak wyglądałoby nasze życie gdybyśmy byli jaskiniowcami, lub gdybyśmy mieszkali na innej planecie……).

Aby jak najlepiej przygotować się do pisania przeprowadziliśmy ćwiczenia orientujące na kartce, ułatwiające różnicowanie lewej i prawej strony. Jak w każdym miesiącu rozwijaliśmy małą motorykę, np. przez zabawy paluszkowe, rysowanie po śladzie, masażyki. Ćwiczyliśmy narządy artykulacyjne i świadome gospodarowanie oddechem. Poznaliśmy litery: N, S, R, oraz wyrazy: nos, smok, rak. Wyszukiwaliśmy nowe litery w tekście. Podejmujemy również próby czytania prostych zdań i pisania w liniaturze. Dzieliliśmy wyrazy na sylaby i głoski, porównywaliśmy wyrazy i przeliczaliśmy wyrazy w zdaniu. Wyszukiwaliśmy wyrazy rozpoczynające się daną głoską. Ciekawą propozycją na ćwiczenie z dzieckiem w domu jest zabawa „Sylabowy wąż” – rodzic mówi jedno wybrane przez siebie słowo i dzieli je na sylaby, a zadaniem dziecka jest powiedzenie wyrazu rozpoczynającego się tą samą sylabą, którą poprzedni wyraz się kończy, np. krze-sło, sło-wo, wo-rek.

W zakresie edukacji muzycznej reagowaliśmy na zmiany charakteru utworu muzycznego (tempa, dynamiki, wysokości dźwięku); tańczyliśmy – pojedynczo, w parach, w grupie, z rekwizytem; uczestniczyliśmy w wielu zabawach muzyczno-ruchowych.

W ramach zajęć plastycznych rysowaliśmy, malowaliśmy, kolorowaliśmy na zadany temat; tworzyliśmy przestrzenne konstrukcje z plasteliny i prace grupowe (np. wykonaliśmy makietę

 pt. ,,W dawnych czasach’’, projektowaliśmy pojazd kosmiczny).

Ważnym celem edukacji przedszkolnej jest wzbudzenie zainteresowania otaczającym światem oraz pragnienia wyjaśniania interesujących dzieci zjawisk podczas eksperymentów. W lutym badaliśmy właściwości śniegu i wody. Zachęcaliśmy dzieci do stawiania pytań oraz wyciągania wniosków i ich weryfikowania.

Staramy się przekazać dzieciom nawyki sprzyjające utrzymaniu dobrego zdrowia i samopoczucia. Codziennie rano wykonujemy zestaw ćwiczeń porannych. Nie zapominamy o zabawach uwalniających napięcie, relaksacyjnych oraz wyciszających. Pamiętamy o tym, jak istotne jest poczucie własnej wartości, i staramy się je stale umacniać, np. przez wyszukiwanie mocnych stron – zarówno u siebie, jak i innych dzieci.


                                                                                                          Krystyna Marczak


























































































































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz